- Réactions
- 2 552
Auto Exposure Fix for XP12 v1.1.3
Ce petit script LUA permet de régler le problème des cockpit sombres :
il régle l'éclairage du cockpit 3D par la lumière extérieure à votre convenance .
Je l'utilise depuis une semaine et le trouve très utile , je n'aime pas beaucoup comment Laminar a corrigé le problème sans laisser le choix aux utilisateurs ; je l'ai réglé de manière à ne pas avoir de différence entre l'extérieur et l'intérieur ...
La possibilité de sauver les paramètres est un vrai plus .
This Lua Script fixes X-Plane 12's eye adaption/auto exposure, by using base values for day and night, and interpolating between them during sunrise and sunset.
Settings
You can access the setting values through Plugins>FlyWithLua>FlyWithLua Macros>Auto Exposure Settings
Change the setting values as you wish, here is an explanation of what everything does :
Make sure to save your settings when you change them .
You first must download and install FlyWithLua
Ce petit script LUA permet de régler le problème des cockpit sombres :
il régle l'éclairage du cockpit 3D par la lumière extérieure à votre convenance .
Je l'utilise depuis une semaine et le trouve très utile , je n'aime pas beaucoup comment Laminar a corrigé le problème sans laisser le choix aux utilisateurs ; je l'ai réglé de manière à ne pas avoir de différence entre l'extérieur et l'intérieur ...
La possibilité de sauver les paramètres est un vrai plus .
This Lua Script fixes X-Plane 12's eye adaption/auto exposure, by using base values for day and night, and interpolating between them during sunrise and sunset.
Settings
You can access the setting values through Plugins>FlyWithLua>FlyWithLua Macros>Auto Exposure Settings
Change the setting values as you wish, here is an explanation of what everything does :
- Minimum Sun Angle Cuttoff
- The angle of the sun above the horizon at which the interpolation of exposure values stops at night
- Maximum sun angle
- The angle of the sun above the horizon at which the interpolation of exposure values stops during day
- Exposure Value at Minimum
- The minimum exposure value at night for interpolation
- Exposure Value at Maximum
- The maximum exposure value during day for interpolation
Make sure to save your settings when you change them .
You first must download and install FlyWithLua