Boeing 744 Sparky

Salut Fred :),

Merci pour le lien, le 747-400 ets mon second préféré des avions de ligne, super ;)
 

Fuel Planner v2.0 for Sparky744 / Boeing 747-400 (FlyWithLua script)

Released 9/2/2021

- Added estimated time enroute
- Added single leg and round trip options
- Added fuel modification (add/substract in 1000 lb increments)
- Added random payload (pax/cargo) option
- Added independent fuel and pax/cargo loading
- Added stabilizer trim calculate
- Revised fuel-to-load increment to thousands of pounds.
- Revised fuel calculations to support flights up from 160 to 7176 NM


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Sparky744 B747-400 - v3.1 - freeware

XP12 Milestone release based on extensive flight testing and user feedback.
9 avril 2023

Enhancements​

  • Yet more lighting tweeks
  • Rebalanced system load for smoother performance
  • Updated airfoil and flaps from Laminar to more closely match real world performance
  • Custom autothrottle and 4 independent ECCs
  • AutoATC voice command definitions for flaps and MCP speed/altitude/vspeed
  • EGT thermal profile
  • New Autopilot for glideslope following
  • Automatically turn off/on cabin lighting when 15kts
  • Run GC every system cycle to prevent long GC pauses
  • Version detection for XP11/XP12 systems
  • Handle start airborne on approach automatic AP activation.

Bug fixes​

  • Manual ILS tuning would fail for some airports issue 838
  • fixed stabilizer animation
  • ND track/heading inconsistency
  • Throttle target remained on when EICAS display was off
  • Flight data recorder LNAV and VNAV data inverted
  • CTD in VNAV descent when above cruise altitude
  • Skipped frames in throttle and flight directors would corrupt autopilot estimates
  • Ensure LOC and GS remain active once captured
  • Thrust reverse could get out of sync
  • Range Arc using actual rather than target vertical speed
  • Wing flex force feedback causing "bounce of death"
  • CTD when weight below 180,000kg
  • Ensure max power is set on all engines
  • Go Around on TOGA press not functioning.
 
Dernière édition:
v3.1 is XP12 only "but" taking the acf file and objects folder from 2.4 and over writing them should work to bring the latest systems into XP11 ...

Autrement dit , si vous êtes encore sur XP11 :
  • télécharger la version 3.1
  • copier le fichier ACF et le dossier "objects" depuis la version 2.4 dans le dossier de l'avion pour les remplacer vous permettra d'intégrer les systèmes les plus récents dans XP11 !
 
Bonjour
Avec cette dernière version arrivez vous sur XP12 à demarrer les moteurs ?
 
Bonjour
Merci pour ta réponse, j'avais vu cette video mais elle correspond au 747-200 dont le cockpit est différent du 400.
Finalement je vois que mes moteurs sont en marche je peux décoller mais les voyants de puissance des moteurs restent à zéro ( N1, N2, etc ) je vais essayer de creuser cela .
Merci encore de ton aide .
 
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