ADD LittleNavMap

Je l'ai sur un portable qui n'a pas le pb, j'ai mis la copie sur mon fixe et j'ai toujours le PB, à mon avis il y aurai bien du gougeule là dessous.

Problème réglé avec ce fichier joint
Je n'arrive pas à mettre ce fichier car c'est un 7zip.
il s'appelle lnm-maps.7z je ne retrouve pas le lien mais je chercherai demain.
Bonne soirée

Dernière édition:
Bonjour,

J'ai tout gagné, j'ai tellement bidouillé ce truc que maintenant je n'ai plus de plan de vol. j'ai tout reinstallé et c'est pareil, quand je créé un plan de vol rien ne s'affiche ni tracé ni plan d'élévation. Pareil si je charge un ancien plan de vol. Quel C.. je suis.
Je ne vois vraiment pas pourquoi, j'ai rechargé la base de donnée MSFS....
amitiés.
Pierre

Bon , ça refonctionne, je n'avais tout simplement coché afficher le plan de vol.
donc j'ai reglé le pb avec le fichier zip joint et la manip suivante.

Le fichier zip comprend les 12 (douze) cartes personnalisées suivantes pour Little Navmap® par Alexander Barthel :

# Google Maps (par défaut)
#Google Maps (Satellite)
# Google Maps (Terrain)
# U.S. VFR Sectionnels
# U.S. IFR Enroute Basse
# U.S. IFR Enroute High
# Cartes de zone IFR américaines
# Cartes de la région terminale des États-Unis (TAC)
# Cartes d'itinéraires d'hélicoptères américains
# Cartes topographiques Norvège
# Cartes topographiques de la Suède
# Cartes topographiques de la Finlande

Pour utiliser les cartes :
~~~~~~~~~~~~~~~~
1- assurez-vous que Little Navmap® est fermé
2- déposez le dossier 'data' à l'intérieur du fichier zip dans le dossier racine Little Navmap®, écrasez-le lorsque vous y êtes invité.
3- lancez Little Navmap® et sélectionnez l'une des cartes ci-dessus dans le menu déroulant du choix des cartes. j'ai choisi vue sattellite.

Remarque : Seuls les Google Maps couvrent le monde entier ; les zones non couvertes par le reste des cartes seront grisées.

Pour désinstaller les cartes :
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
1- assurez-vous que Little Navmap® est fermé
2- allez dans le dossier 'data/maps/earth' à l'intérieur du dossier racine Little Navmap®
3- supprimez complètement le dossier de carte respectif. Par exemple. 'finlande-topo'
4- redémarrer Little Navmap®

Fichiers joints

• lnm-maps.zip
    239.3 KB · Affichages: 24
Bonjour Pierre,

Merci pour l'aide.
Ç'est de nouveau fonctionnel sous p3dv4 pour moi aussi.

Pat.

Bonjour . Lorsque je lance little navmap ( apres avoirsuivi les conselis d'installation ) j'ai cette imege avec ce texte qui apparait en plein milieu de la carte . Quelqu'un pourrait il me donner une petite explication . Merci d'avance

Fichiers joints

• ERREUR LITTLE NAVMAP.PNG
    ERREUR LITTLE NAVMAP.PNG
    616.6 KB · Affichages: 15
Rebonjour Merci pour l'info mais comment faire pour changer le fond .J'ai regarde le manuel mais rien ne m'indique comment procédé pour cette manipulation

Bonjour,

ce n'est pas évident au premier abord, il faut bien regarder les différentes barres d'outil :

1643658305814.png

puis la liste des cartes que tu as téléchargées en plus des cartes par défaut.
Si ma mémoire est bonne, tu devrais trouver dans ce forum un post t'indiquant l'adresse où les trouver.

1643658257778.png

Bons vols !

J'ai eu le même PB
aller dans Vue/Theme cartographique et décocher CARTO clair et cocher un des autres comme terrain Stamen

Bonjour,

apparemment, tu n'as pas les bonnes "tuiles"..., elles ont été déplacées ou mises à jour par leur auteur ?

A titre d'exemple, voici ce que j'ai dans le menu
1649433825685.png

et à l'approche d'un airport (ici St Yan) :
1649433917435.png

Toutes les données affichées sont paramétrables...

Une petite recherche dans les menus et/ou dans Google te donnera les sites où tu peux trouver les bons décors.
Bons vols

Je viens de trouver: ça n'a rien à voir avec la map, il faut désactiver "Afficher effet de relief sur la carte" (la petite icone en forme de montagne) et tout rentre dans l'ordre.

Si ça peut servir à quelqu'un....

j'avais répondu avec ce post

LittleNavMap v2.6.18

This release adapts Little Navmap to the latest MSFS changes that cause problems when loading the scenery library as well as more fixes and improvements affecting other simulators too.

This release contains only the most important or easy to integrate issues. Development is going on in parallel for the next release 2.8 and an alpha version 2.7 was already released.

User Interface​

• Removed hillshading option since server providing the data was shut down by User:theDJ. This will be replaced by other maps in the next version of Little Navmap. #838
  • Fix for Windows icon notification preventing toolbar hiding on windows with Raise Windows options enabled.
  • Docking Allowed setting is now applied to map window as well.

MSFS​

• Fixed issue where all airports were recognized as add-on with MSFS update 9 due to new folder fs-base-genericairports.
  • Corrected detection of MSFS Navigraph update due to name change in manifest.json. This fixes issues where add-on airports did not update scenery correctly.
  • Fixed issues for updating airports by disabling a corner case from FSX and P3D which does not apply to MSFS. Before a feature was not updated if the new airport did not contain new features like aprons or taxiways. Example LICC add-on.
  • Corrected closed airport logic for MSFS. Now fully relying on closed airport flag for MSFS to get consistent behavior with the simulator. This can result in closed airports having open runways and open airports having all runways closed. #876
  • Fixed issue in scenery library loader where airports were wrongly recognized as MSFS POI dummies.

Weather​

• Fixed IVAO weather download to use new interface. IVAO weather URL is now reset to new value on update.
  • Added reset buttons for weather URLs in options dialog.

Flight Plan​

• Fixed issue where wrong distance was calculated for disconnected course to fix flight plan legs which resulted in wrong leg and cursor positions in elevation profile.
  • Fixed issue where flight plan distance to destination was not correct in some cases.
  • Fixed issues with anti-meridian detection and line split resulting in kinks in flight plan depiction around 180° East and West.

Logbook​

• Fixed issue where all logbook attachments were replaced with the files from the first edited entry when doing bulk edit. #829
  • Query for airport by official code failed if ICAO columns was not available or not populated. Could not find airport in logbook entry dialog when using MSFS. #808
  • Increased limit in logbook statistics from 250 to 1000 rows.

Other​

• Now skipping empty lines in X-Plane file header which appear in some malformed apt.dat files.
  • Fixed issue when downloading NAT tracks containing PBCS TRACKS AS FOLLOWS/V W X/END OF PBCS OTS.
  • Now dropping all artificial waypoints created only for procedure or airway resolution.
See the included CHANGELOG.txt file or here online for a complete list across all versions.

LittleNavMap v2.6.19

This release fixes several issues affecting elevation profile, MSFS and X-Plane scenery libraries.

Changes from 2.6.18 to 2.6.19

User Interface

• Fixed issue where main window could not be resized below 1000 pixels. Minimum limit is now 300 pixels.
  • Changed style Night to improve visibility for checked icon menu items and menu separator lines which were barely visible before.

Map Display

• Disabled GLS and other virtual paths which were wrongly shown as ILS when using latest Navigraph databases updated for future versions of Little Navmap.
  • Fixed issue where new user airspaces were not drawn after reading from disk.

Flight Plan and Elevation Profile

• Fixed issue which appeared when airport altitude is reported higher from simulator than runway altitude from navdata for procedures. Program showed wrongly a violated altitude restriction at runway and refused to build elevation profile.
  • Fixed issue where alternate airport was lost and error message remained after switching scenery library databases.
  • Corrected mapping of parking names for empty or invalid MSFS parking spots which broke reloading of parking positions from flight plans. Exported MSFS PLN files now have correct parking name set for these cases.
  • Fixed issue where flight plan leg in elevation profile had wrong position offset related to restriction.
  • Fixed issue where elevation profile could not be calculated if a STAR has an At Altitude restriction.
  • Fixed missing waypoints in MSFS flight plan export for all distance, altitude or otherwise terminated procedure legs.
  • Fixed issue where MSFS SID and STAR cannot be loaded due to missing runway in database.
  • Extended waypoint coordinate parser for all ARINC 424 Code Convention full degree waypoint formats like 57N30, 5730E or 57S30. Flight plan route description can now read these waypoints independent if they are in the navdata or not.
  • Improvements to Flightgear XML flightplan files import and export. Thanks to @colingeniet at Github for the fixes.

Scenery Library

• Database minor version updated to 21. Reloading is adivsed to see bug fixes.
  • Added push request #6 of @flpduarte. Fixed bug in which Little Navmap would only read and display a single transition from addon (Community) SIDs and STARs, despite these procedures actually having more than one transition. This happens when using the latest MSFS SDK (SU9 or later).
  • Now saving invalid and null parking names from MSFS with indicator NONE into the database to allow handling in flight plans.
  • Fixed issue where airport frequencies were written as 0 instead of null for MSFS resulting in wrong search results.
  • Now skipping empty X-Plane apt.dat files to avoid program freezing in an empty loop for malformed files.

Other

• Now decreasing connection rate for long running sessions using autoconnect to avoid loss of internal SimConnect resources. An attempt to connect is made every 30 seconds after half an hour and every minute after one hour. Workaround for SimConnect issue mentinoned in #91.

Development and Build

• Moved version number to variable VERSION_NUMBER in file littlenavmap.pro instead of coding it into sources.
  • Now writing files version.txt and revision.txt files into install folder allowing deployment scripts to automatically name archives. These files can be used to identify a version without opening the program.

LittleNavMap 2.8.1.beta Pre-release
12/10/2022

Note that this is a public beta version that may be unstable and not what you are looking for.

The latest stable version is 2.6.19 which can be downloaded here: Version 2.6.19.

But you need to use this version if you fly X-Plane 12 and also supports FSX, P3D and X-Plane 11.

This version is ready MSFS SU10 and for X-Plane 12.

►►► Hotfix for Little Xpconnect and Apple Silicon machines available.◄◄◄

Direct Download: LittleXpconnect-macOS-1.0.30_x86_arm64.zip

Direct Download

► Windows - LittleNavmap-win-2.8.1.beta.zip
► macOS - LittleNavmap-macOS-2.8.1.beta.zip
► Linux (64 bit, based on Ubuntu 20.04) - LittleNavmap-linux-20.04-2.8.1.beta.tar.gz

► Linux (64 bit, based on Ubuntu 18.04) - LittleNavmap-linux-18.04-2.8.1.beta.tar.gz

LittleNavMap 2.8.7 Change Log qui est énorme !

This is a stable release of Little Navmap

This version is ready for the latest MSFS and for X-Plane 12. See important known issues below for MSFS. (change log)

Direct Download

► Windows 64-bit (MSFS and X-Plane) - LittleNavmap-win64-2.8.7.zip

► macOS - LittleNavmap-macOS-2.8.7.zip

► Linux (64 bit, based on Ubuntu 22.04) - LittleNavmap-linux-22.04-2.8.7.tar.gz

Alternative Download Locations - Look into sub-folders for beta or development releases:

Box / Dropbox / Mega.nz / OneDrive

Other Versions:

► Windows 32-bit (only for FSX and P3D) - LittleNavmap-win32-2.8.7.zip

► Linux (64 bit, based on Ubuntu 20.04) - LittleNavmap-linux-20.04-2.8.7.tar.gz

🎄🎁 Wishing you all a magical holiday season and best wishes for a happy New Year! 🎁🎄

Notes

See
Screenshots of new 2.8 Features
for an overview of new features.

The updated user manual is available here:
Little Navmap - User Manual.

See here for user manual downloads:
User Manuals - Stable Releases.

Dernière édition:
Bonjour à tous,

Il m'est impossible de charger un plan de vol au format "lnmpln" préalablement fait et tiut ceci évidement avec Little Nav Map.
Il me dit que ce format n'est pas reconnu par LNM.
J'ai essayé avec la dernière version (2.8.7) et la précédente mais rien n'y fait.
J'i essayé de recharger des plan de vol plus anciens et dans ce cas ça marche, mais les 2 derniers, édités il y a 4 jours sont illisibles. D'autres, assez récents aussi, ne fonctionnent pas alors que j'avais pu les charger sans problème pour les utiliser.
c'est incompréhensible puisque ce format est un format propriétaire de LNM
Si quelqu'un a une idée pask la je suis perdu
Merci

Fichiers joints

• Capture2.PNG
    Capture2.PNG
    298.3 KB · Affichages: 9
@marco7467 !

Salut , tu es sur Xplane , Msfs , FSX , P3D ?
Il vaut mieux poster dans le bon forum afin que l'on puisse te répondre de manière efficace

Il me semble que le format pour x-plane 12 est xxx.PLN

Les anciens plans de vol ont peu de chance de fonctionner correctement à cause des changements dans LttleNavMap , dans les logiciels de simu et dans les airacs ...

Note aux Modos : avoir un forum addons multi-simulateurs, c'est bien pour les annonces des mises à jour mais beaucoup ont des versions spécifiques suivant le simultateur utilisé ...

Je suis sur FS2020 mais peu importe, mon problème c'est que je ne peux pas charger certains plans de vol édités "avec" LNM "dans" LNM.
c'est Little Nav Map qui me dit que SON format LNMPLN n'est pas connu.

Bonjour,
Plans de vols reconnus dans FS 2020 formats .pln ou .flt
bons vols

Fichiers joints

• pln.jpg
    pln.jpg
    261.2 KB · Affichages: 6
Euh, je pense que @marco7467 n'arrive pas à charger le plan de vol dans little nav map, alors que c'est little nav map qui l'a créé !

Rien à voir avec un logiciel de simulateur de vol !

Et si tu remplaces l'extension LNMPLN par LNM ?

Retour