Je ne pratique pas le 737 donc je m’abstiendrai de répondre sur le comment, mais cette histoire d’altitude de croisière a ne pas renseigner paraît extrêmement bizarre.
Bonjour JackZ,
Je te transmets mot à mot ce que j'ai sans doute mal exposé :
Sélecter l'altitude visée ( ATC ou Alt. du dernier point SID)
Ne pas mettre l'altitude de croisière, sinon l'avion ignorera les altitudes intermédiaires
je te remercie pour ce lien, m'apercevant que je fais un lien entre TRANSALT et altitude de croisière, je vais donc fouiller pour faire mon ménage.
Merci beaucoup et bonne journée.
Google est parfois ton ami:
en.wikipedia.org
Transition altitude
The
transition altitude (TA) is the altitude above sea level at which aircraft change from the use of local barometer derived altitudes to the use of flight levels. When operating at or below the TA, aircraft altimeters are usually set to show the altitude above sea level.
[3] Above the TA, the aircraft altimeter pressure setting is normally adjusted to the standard pressure setting of 1013.25
hectopascals (which is equivalent to millibars) or 29.92
inches of mercury and aircraft altitude will be expressed as a flight level.
In the United States and Canada, the transition altitude is 18,000 ft (5,500 m).
[4] In Europe, the transition altitude varies and can be as low as 3,000 ft (910 m). There are discussions to standardize the transition altitude within the
Eurocontrol area.
[5]In the United Kingdom, different airports have different transition altitudes, between 3000 and 6000 feet.
[6]